کوه زر داورزن
کشاورزی،گیاهان دارویی،علمی،اجتماعی www.kzdavarzan.Loxblog.com

گندم  بم مناسب براي کاشت دراقليم معتدل تحت تنش شوري خاك وآب

در تولید رقم گندم نان بم ، پس از گزينش والدين و انجام دورگ‌گيري ، تهيه لاين‌هاي خالص با استفاده از روش به نژادی هاپلوئيدي  انجام شد . لاين  دابلدهاپلوئيد با شجره  Vee "s”/Nac //1-66-22 دو رگي است بين گندم /Nac”s “Vee متحمل به گرما و تا حدودي خشكي با منشا سيميت و گندم T.Aest/5/Ti/4/La/3/Fr//Kal//Bb   كه از دو رگ‌هاي ایرانی است .

متوسط عملکرد رقم جدیدگندم بم 4856 کیلو گرم در اراضی تحت تنش شوری با EC آب و خاک معادل    12-10 دسی زیمنس بر متر می باشد و رکورد تولید این رقم 6733 کیلوگرم از ایستگاه نیشابورگزارش شده است

این رقم جهت کشت در مناطق معتدل دارای تنش شوری مانند : كرج، يزد، نيشابور، اصفهان، بيرجند، گناباد، زابل و كرمان توصیه می شود


مشخصات زراعي و مرفولوژيك رقم جدید بم (تحت تنش شوری)

  تيپ رشد    اختياري(فاكولتاتيو)

ارتفاع بوته (cm)       ( 95-90

واكنش نسبت به زنگ زرد    نيمه متحمل

واكنش نسبت به زنگ قهوهاي    نيمه متحمل

درصد پروتئين (ميانگين)     11/5

شاخص گلوتن   66

  رنگ دانه     كهربايي

رنگ سنبله (گلوم)   قهوه اي

 وزن هزار دانه   43

تعداد روز تا گلدهي  124

 

 

سه شنبه 20 آبان 1393برچسب:ارقام گندم,گندم بم,شوری,تنش شوری,مناطق معتدل, :: 12:57 :: نويسنده : محمدرضاداورزنی

رقم جدید گندم نانمیهنبرای کشت در شرایط آبی و تنش خشکی آخر فصل زراعی در مناطق سرد کشور

استان هاي مناسب كشت:  مناطق سرد استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، همدان، کردستان، زنجان، مرکزی، تهران، خراسان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد.

مقاومت به بيماري:  این رقم نسبت به بیماری زنگ زرد مقاوم و نسبت به بیماری های زنگ سیاه و زنگ قهوه ای  نیمه مقاوم می باشد.

سازگاري:  متوسط عملکرد دانه این رقم در شرایط آبیاری نرمال 7780 کیلوگرم در هکتار و در شرایط تنش قطع آبیاری پس از مرحله گلدهی 5960 کیلوگرم در هکتار در شرایط تحقیقاتی بوده است. کیفیت نانوایی در حد خوب و از نظر رسیدن  متوسط رس می باشد.

          مشخصات زراعي و مورفولوژيك رقم میهن (C-84-8)

شجره  :  Bkt/90-Zhong 87

منشاء  : ایرانی

تیپ رشد:  زمستانه

میانگین تعداد روز تا سنبله دهی (از11دی ماه)  : 131 

میانگین تعداد روز تا رسیدن فیزیولوژیکی (از11دی ماه)  : 175

میانگین دوره پر شدن دانه  :44 روز

میانگین ارتفاع بوته : 84 سانتیمتر

خوابیدگی بوته :   مقاوم

 رنگ دانه :  زرد کهربایی

میانگین وزن هزار دانه :  شرایط نرمال: 43 گرم و شرایط تنش: 34 گرم

میانگین درصد پروتئین : 11    

 سختی دانه :  52

 میانگین عملکرد در آزمایشات سازگاری  :  شرایط نرمال: 7787 کیلوگرم در هکتار  شرایط تنش: 5967 کیلوگرم در

 واکنش به بیماری زنگ زرد :   مقاوم

 واکنش به بیماری زنگ قهوه ای   :   نسبتاً مقاوم

واکنش به بیماری زنگ سیاه   :   نیمه مقاوم تا نیمه حساس

 

 

یادمان باشد

       دربرابرهرزباله ی ناچیزی که برزمین می اندازیم

قامت شریف انسانی رابرای برداشتن آن خم میکنیم.

چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:زباله,آلودگی محیط,پیام پاکیزگی,شخصیت, :: 12:5 :: نويسنده : محمدرضاداورزنی

چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.

                                                                            امام حسین(ع)
 
یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:امام حسین,کلام امامان,جملات زیبا, :: 13:19 :: نويسنده : محمدرضاداورزنی

گندم سیوند مقاوم به زنگ سیاه و زنگ زرد مناسب برای کشت در مناطق معتدل کشور

     مناطق معتدل با اختصاص 682 هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم آبی ( 30% از سطح زیر کشت گندم آبی ) در تولید آن نقش مهمی دارند . این مناطق شامل بخش های وسیعی از استانهای خراسان رضوی ، مرکزی ، سمنان ، تهران ، اصفهان ، یزد ، فارس ، کرمان ، کرمانشاه ، لرستان و مناطقی از استانهای خراسان جنوبی ، ایلام ، چهارمحال و بختیاری ، قم ، زنجان ، قزوین و سیستان و بلوچستان می باشند .  وجود بارندگی های نسبتآ فراوان در بهار و درجه حرارت های مناسب در برخی از مناطق این اقلیم شرایط را برای استقرار برخی از بیماری های مهم گندم بویژه زنگ زرد گندم فراهم می نماید . اخیرا خطر شیوع بیماری زنگ سیاه با پیدایش نژاد جدید موسوم بهUg99 که بر روی اکثریت ارقام گندم داخل کشور بیماری زا است بعنوان یک مشکل بالقوه تولید گندم کشور را تهدید میکند. بمنظور جایگزینی ارقام حساس شده زنگ زرد و در راستای پیشگیری از شیوع بیماری زنگ سیاه و نیز معرفی ارقام گندم زودرس با کیفیت نانوایی خوب و زودرس ، محققان به نژادی گندم طی بررسی و تحقیق در مراحل مختلف لاین جدیدM-84-18(رقم سیوند ) را برای نامگذاری و جایگزینی قسمتی از سطح زیر کشت ارقام قدیمی تر پیشنهاد نمودند . این رقم از دورگ گیری بین لاین خارجیKauz"5"  با منشا مرکز تحقیقات بین المللی گندم و ذرت (CYMMIT ) بعنوان پایه مادری و رقم گندم آزادی (بعنوان پایه پدری ) در ایستگاه تحقیقاتی زرقان در سال 75-1374 حاصل گردیده است .

استانهای مناسب کشت :  مناطق معتدل استانهای فارس ، کرمانشاه ، اصفهان ، خراسان ، لرستان ، تهران ، یزد ، کرمان و سمنان

مقاومت به بیماری : عکس العمل این رقم نسبت به بیماری زنگ سیاه (بخصوص نژاد Ug 99   بررسی شده در کشورکنیا) و همچنین بیماری زنگ زرد مقاوم میباشد .

سازگاری : متوسط عملکرد دانه این رقم در شرایط تحقیقاتی 683/8 تن در هکتار با رکورد 518/10 تن در هکتار میباشد . دارای کیفیت نانوایی خیلی خوب بوده و از نظر رسیدن در گروه متوسط رس قرار دارد .

مناطق معتدل استانهای فارس ، کرمانشاه ، اصفهان ، خراسان ، لرستان ، تهران ، یزد ، کرمان و سمنان

 شجره رقم سیوند

Kauz"S"/Azd

میانگین عملکرد

8/683تن در هکتار

میانگین ارتفاع بوته

92 سانتی متر

تیپ رشد

بهاره

واکنش نسبت به بیماری زنگ زرد

مقاوم

واکنش نسبت به بیماری زنگ سیاه(نژاد )

مقاوم

واکنش نسبت به بیماری زنگ قهوه ای

نیمه حساس

مقاومت به خوابیدگی

مقاوم

وضعیت ریزش دانه

مقاوم

رنگ دانه

زرد کهربایی

میانگین درصد پروتئین دانه

12/00

 

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

شنبه 10 آبان 1393برچسب:یاحسین مظلوم, :: 8:51 :: نويسنده : محمدرضاداورزنی

20معجزه عسل و دارچین

١ . درمان بیماری قلبی : مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.

٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات : مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.

٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت): روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب،مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.

٤ . جلوگیری از ریزش مو: قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ،یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

٥ . از بین بردن عفونت مثانه: ٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید.این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.

٦ . درمان درد دندان: مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

٧ . کاهش کلسترول: ٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.

٨ . درمان سرماخوردگی: به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.

٩ . درمان ناباروری: برای برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.

١٠ . درد معده: مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده،زخم معده را نیز درمان می کند.

١١ . تقویت سیستم ایمنی: استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند.دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.

١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه: قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم میکند.

١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا: دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد.

 ١٤ . افزایش طول عمر: مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود.مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

١٥ .برطرف کردن جوش صورت: قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته،جوش ها را از بین می برد.

١٦ . درمان عفونت های پوستی: قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.

١٧ . درمان سرطان: تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است.بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.

١٨ . از بین بردن خستگی مفرط: مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.

١٩ . از بین بردن بوی بد دهان: شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.

٢٠ . مشکل شنوایی: مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند. شایان ذکر است،عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود

منبع:. www.seemorgh.com/healthparsiteb.com

سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب: عسل و دارچین,درمان بیماریها,معجزه طبیعت, :: 7:34 :: نويسنده : محمدرضاداورزنی

شنبه 27 بهمن 1392برچسب:حرکت,آهسته,ترس, :: 6:56 :: نويسنده : محمدرضاداورزنی

شنبه 26 بهمن 1392برچسب:صبح بخیر, :: 5:38 :: نويسنده : محمدرضاداورزنی

 

با گیاهان دارویی به جنگ آنفلوآنزا برویم

آرام آرام فصل سرما و شیوع آنفلوآنزا فرارسیده است، در فصل سرما و به خصوص در شرایطی نظیر امسال که آلودگی هوا در وضعیت نامطلوبی است، آمار شیوع بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، همچنین انواع بیماری‌های ریوی و تنفسی چندین برابر یک زمستان معمولی اعلام شده است. این روزها بازار مصرف و استفاده از گیاهان دارویی برای برطرف نمودن سرماخوردگی ‌داغ است و این مساله نشان می‌دهد علی‌رغم درمان کندتر این قبیل گیاهان، عده‌ای از افراد به دلیل توجه بیشتر به موضوع سلامتی، این نوع درمان را به ضررهای جانبی حاصل از داروهای شیمیایی ترجیح داده‌اند و این گامی مهم در جهت زندگی سالم محسوب می‌شود.

ایرانمنش، متخصص طب سنتی می‌گوید: گیاهان دارویی از ارزش و اهمیت خاصی در تأمین بهداشت و سلامتی جوامع هم به لحاظ درمان و هم پیشگیری از بیماریها برخوردار بوده و هستند.

وی می‌گوید: اثر بخشی گیاهان دارویی بر هیچ کسی پوشیده نیست، اما استفاده از داروهای گیاهی و طبیعی دیدگاهی است که امروزه در درمان و حفظ سلامتی تاکید بسیاری بر آن است، استفاده از داروهای گیاهی به لحاظ ارزانی و در دسترس بودن و آسانی مصرف در جهان و خصوصا کشورهای در حال توسعه رو به گسترش است، از طرفی نیز عوارض جانبی بسیار زیاد داروهای شیمیایی و گرانی آن‌ها موجب گرایش مجدد مردم به طب گیاهی شده است.

این متخصص طب سنتی و گیاهان دارویی می‌افزاید: متاسفانه اغلب مردم به محض بروز علائم سرماخوردگی در بدنشان به خود درمانی می‌پردازند و با مصرف آنتی‌بیوتیک به سرعت بخشیدن روند بهبودی بیماریشان امیدوارند اما ای کاش استفاده از داروهای گیاهی و دم‌نوش‌های گیاهی را در برنامه دارویی خود قرار می‌دادند تا شاهد نقش معجزه‌آسای دم‌نوش‌های گیاهی در درمان بیماری‌هایشان باشند‌.

ایرانمنش می‌گوید: خیلی از بیماری‌های کوچک مثل سرما‌خوردگی نیاز خاصی به درمان ندارد‌، کافی است بدن را کمک کنیم که برای مقابله با بیماری مقاوم شود‌، یکی از روش‌های خوب برای مهار سرما‌خوردگی مصرف جوشانده بابونه به همراه ویتامین C است، چرا که با مصرف ویتامین C می‌توانیم درمان سرماخوردگی را تسهیل کرده و از ایجاد مجدد آن پیشگیری کنیم، در واقع ویتامین C ویتامین جاودانگی است‌.

وی ادامه می‌دهد: ویتامین C بر کاهش سرفه، عطسه و دیگر علائم سرماخوردگی که در ریه وجود دارند نیز تأثیرگذار است، ویتامین C در بدن به عنوان یک رفتگر و پاک کننده مواد مضر عمل می‌کند و ویروس‌های سرماخوردگی نیز از جمله همان مواد هستند‌. ایرانمنش با بیان اینکه ویتامین C به میزان حدود ۱۰ درصد از تعداد روزهای علائم‌دار سرماخوردگی می‌کاهد، می‌افزاید: منظور از مصرف ویتامین C تنها استفاده از قرص‌های شیمیایی آن نیست بلکه میوه‌جات، سبزیجات و انواع مرکبات، منابع خوبی برای این ویتامین محسوب می‌شوند.

وی می‌گوید: انواع دم‌نوش‌ها مانند دم‌نوش آویشن، نعنا، پونه، شوید وعسل جهت پیشگیری و درمان سرماخوردگی و مصرف روزانه یک لیوان از این دم‌نوش برای جلوگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی در مورد بُخور دادن نیز می‌گوید: از جمله رایج ترین اقدامات به هنگام بروز سرماخوردگی و مشکلات ناشی از آن مانند گرفتگی و خشکی مخاط بینی، سرفه و بُخور دادن است، از آنجا که منابع گرمازا به خصوص از نوع متمرکز آن مانند شومینه و بخاری، هوا را خشک می‌کنند، با کاربرد این لوازم، این مشکلات نیز افزایش می‌یابند، لذا همواره رطوبت مورد نیاز در اتاق را با قرار دادن ظرفی پُر از آب روی اجاق گاز یا بخاری، همچنین ریختن اندکی محلول اکالیپتوس در آن تامین کنید ‌یا اگر دستگاه بُخور دارید، به وسیله آن هوای موجود را مرطوب کنید.

ایرانمنش می‌گوید: بهتر است بیمار با ریختن مقداری محلول اکالیپتوس در ظرف آب جوش، بُخور دهد، به این شکل که با انداختن حوله‌ای روی سرش، صورت خود را بالای ظرف حاوی مواد بُخور بگیرد و تا حد امکان تنفس‌های عمیق انجام دهد تا بخارهای آب و هوای گرم، بیشتر و به طور مستقیم وارد مجاری تنفسی او شود، سپس در پایان، حوله را روی صورت خود کشیده و تا پایان خشک شدن رطوبت و عرق موجود در سر و صورتش، حوله را به همان شکل نگه دارد و به فضای سرد وارد نشود.

وی می‌افزاید: البته علاوه بر گیاه اکالیپتوس، گیاهان دارویی دیگری نیز وجود دارند که بُخور دادن آنها نیز در روند بهبودی این بیماری بسیار تاثیرگذار است که از آن جمله می‌توان به گیاهانی همچون ‌آویشن و گل بنفشه‌، ریحان و پونه خشک‌، مخلوط پر سیاوشان، آویشن و ریحان اشاره کرد که ‌البته جوشانده این مخلوط را نیز به صورت خوراکی می‌توان استفاده کرد.

ایرانمنش می‌گوید: پر سیاوشان تسکین‌دهنده دردهای سینه است، همچنین این گیاه خلط‌آور، ضدسرفه و بهبود‌دهنده علائم سرماخوردگی است که می‌توان یک تا دو گرم از این گیاه را در روز با یک لیوان آب جوش دم و همراه با کمی عسل مصرف کرد.

وی با بیان اینکه استفاده داروهای گیاهی با عسل تأثیر بیشتری دارد، می‌گوید: آنتی‌اکسیدان فراوانی در عسل و ‌برای کاهش سرفه و گلودرد وجود دارد، همچنین در برخی مواقع جهت جلوگیری از تشدید سرماخوردگی، استفاده روزی چندبار یک لیوان آب جوشیده داغ و یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیموترش تازه توصیه می‌شود‌.

ایرانمنش می‌گوید: برای از بین بردن خارش گلو، مکیدن چند عدد میخک بسیار مفید است و در این بین خیساندن انجیر و هلو برای رفع سرفه خشک توصیه می‌شود. وی در خصوص تاثیر گیاه و دم‌نوش گل‌گاوزبان در بهبود سرماخوردگی می‌گوید: گیاه گل‌گاوزبان ضدسرفه، خلط آور و معرق است، ‌اغلب افراد گل گاوزبان را به جهت تاثیرات آرام بخشی و تقویت کنندگی قلب آن می‌شناسند، حال آنکه این‌ها خواص فرعی این گیاه محسوب شده و بیشترین خاصیت این گیاه روی سرماخوردگی است.

ایرانمنش می‌گوید: مصارف دارویی این گیاه به صورت محلی بدین صورت است که گل‌های آبی این گیاه را خشک کرده و دم کرده آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. در سرماخوردگی به عنوان معرق و کاهش دهنده فشار خون مورد استفاده قرار می‌گیرد‌، این گیاه خاصیت آرام بخشی نیز دارد.

این متخصص طب سنتی ادامه می‌دهد: آویشن نیز ‌دارای خاصیت آنتی‌بیوتیکی بسیار زیادی بوده و خلط‌آور است و بابونه نیز سیستم ایمنی بدن را بشدت تقویت می‌کند، بر همین اساس مصرف این جوشانده در بهبود وضعیت سرماخوردگی بسیار موثر است‌.

ایرانمنش می‌گوید: داروی گیاهی سرخارگل در طب جدید گیاه درمانی با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند از بروز سرماخوردگی پیشگیری کند و دوره بیماری و شدت علائم را کاهش دهد. وی با اشاره به خواص عناب موجود در داروهای گیاهی سرماخوردگی می‌گوید: عناب، ضدعفونی کننده بوده و خروج اخلاط دستگاه تنفسی را راحت تر می‌کند، این گیاه دارویی دارای خواص نرم کننده سینه و ضد سرفه است.

ایرانمنش با بیان اینکه مصرف مداوم چای پونه و چای بابونه در فصل زمستان قدرت سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد، می‌افزاید: حتی برای بخور دادن می‌توانید بابونه، بومادران، آویشن و شوید را بجوشانید و استفاده کنید. چوب میخک هم یک بخور فوق‌العاده است، زیرا بسیار معطر است و باعث باز شدن مجاری تنفسی می‌شود. شاید شما هم پس از بهبود سرماخوردگی همچنان از سرفه رنج می‌برید، این متخصص طب سنتی در خصوص درمان سرفه مزمن با استفاده از گیاهان دارویی می‌گوید:استفاده از ریشه گیاه ختمی به عنوان داروی گیاهی برای درمان سرماخوردگی، گلودرد، سرفه‌های مزمن و دیگر مشکلات تنفسی سابقه‌ای چند هزار ساله دارد که این خاصیت درمانی فوق‌العاده حاصل لعاب زیادی است که از خیس کردن گلبرگ‌ها و ریشه‌ این گیاه به دست می‌آید‌.

 وی می‌گوید: گل ختمی گیاهی با طبع سرد است که اثرات ضدالتهابی و ضدسرفه قوی دارد و‌ نوشیدن جوشانده گل ختمی به دلیل داشتن ترکیبات موسیلاژی و نرم کننده می‌تواند برای درمان سرفه‌های خشک و مزمن مفید باشد. وی ادامه می‌دهد: علاقه‌مندان به گیاه درمانی باید گیاهان مورد نظر را حتماً از عرضه کنندگان مطمئن تهیه و مصرف کنند، چراکه ممکن است گیاهان به طور صحیح برداشت محصول، خشک، انبار و نگهداری نشده باشند که در این صورت مصرف آنها به‌هیچ‌وجه اثر درمانی مطلوب نخواهد داشت.

ایرانمنش می‌گوید: ضروری‌ترین عامل در اطمینان از کیفیت دارویی یک گیاه انتخاب صحیح گیاه مورد استفاده است، چراکه بی دقتی در جمع‌آوری‌ و انبارداری می‌تواند منجر به جایگزینی غیرعمدی یا آلودگی یک گیاه با گیاه دیگر بشود و‌ به علت در دسترس نبودن یک گونه خاص از گیاه که به طور معمول استفاده می‌شود، این گیاه با گونه‌ای از آن گیاه جایگزین شود‌.

 وی می‌گوید: داروی گیاهی باید به مقدار صحیح و معین مصرف شود نه زیادتر و نه کمتر، اگر بیشتر از اندازه مصرف بشود ممکن است باعث بروز عوارض جانبی بسیار جدی گردد و اگر هم کمتر از اندازه مصرف شود ممکن است اصلا اثر نداشته باشد. زمانی در اکثر خانه‌ها بقچه‌ای وجود داشت که در آن انواع و اقسام گیاهان دارویی همانند بابونه‌، گل گاوزبان‌، آویشن‌، بومادران‌، ختمی‌، کلپوره و… که در درمان امراض مختلف کاربرد داشت، یافت می‌شد، این بقچه‌های دوایی هنوز هم در برخی از خانه‌ها وجود دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد، یاد طبابت مادربزرگ‌ها به خیر …

 به نقل از ایسنا

یک شنبه 20 بهمن 1392برچسب:درمان کیاهی,آنفلونزا,پونه,ویتامینc, :: 6:0 :: نويسنده : محمدرضاداورزنی
درباره وبلاگ

نقاط کوهستانی از جمله اماکن طبیعی هستند که گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کنند. کوه زر(گر)داورزن به ارتفاع ۲۹۲۴ متر، بلندترین ارتفاع در سطح شهرستان می باشد. این کوه در شمال شهرستان و در شمال شرقی روستای آبرود قرار دارد. در دامنه های شمالی و پشت به آفتاب این کوهستان امکان انجام ورزشهای زمستانی از جمله اسکی و برف نوردی وجود دارد . کوه زر مورد توجه هیئت های مختلف کوهنوردی در سطح کشور می باشد و هر سال چندین هیئت کوهنوردی جهت صعود به این کوه عازم روستای آبرود می شوند . مسیر دسترسی به این کوه از طریق روستای آبرود و بیزه و از طریق یک جاده خاکی به فاصله ۱۵ کیلومتری از جاده اصلی امکان پذیر است . وجود چشمه های متعدد وآبشار های زیبا در مسیر قله قابلیتهای طبیعی مناسبی را برای توسعه فعالیتهای اکوتوریستی در آن فراهم ساخته است. بر روی دامنه های شمالی کوه زر به دلیل وضعیت خاص توپوگرافی و جهت قرارگیری تا اواسط خرداد ماه برف مشاهده می شود که قابلیتهای مورد نیاز در اکوتوریسم زمستانی مانند اسکی را فراهم می سازد . رودخانه داورزن که درحقیقت بسان زاینده رودی برای داورزن میباشد ازاین قله مرتفع ومعروف سرچشمه میگیرد.
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کوه زر داورزن و آدرس kzdavarzani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 29914
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



فال حافظ

تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس